Gussjönoret – en förförisk idyll!

429

449411Gussjönoret ligger mig varmt om hjärtat och ikväll är det dans där igen, till Jannez. Här har jag dansat mycket; började åka hit och dansa redan i tonåren. Logen ligger fantastiskt till vid sjön – man har sjöutsikt under dansen och har möjlighet att ta sig ett svalkande dopp i pausen om man vill! Fikastället är idylliskt – också med sjöutsikt. Gussjönoret är sommar för mig; mysiga danser, vacker miljö och glada människor.

Jag frågar Sara Sundström, Solna, vad hon tycker om Gussjönoret:

 -Många logdanser har det blivit genom åren, men det här är den vackraste logen! Det är inte många som ligger så här fint till vid vattnet, säger Sara.

417Gussjöborna Ann-Sofie Hammarström och Ella Dahlin jobbar i fikaserveringen och berättar att Gussjöbygdens Intresse- och Idrottsförening driver stället:

-Det här är en väldigt gammal anläggning från slutet av 1930-talet som har byggts om och tillbyggts, säger Ella.

När jag frågar om damernas Höga Kustenpärlor svarar Ann-Sofie lokalpatriotiskt, medan Ella vågar sig norrut:

-Ute på Ulvön, jag ska göra ett nytt besök rätt snart! Fisken på restaurangen där är suverän, säger Ella.

-Jag säger Gussjö, landskapet är otroligt vackert, säger Ann-Sofie.

 

Linda Saltin, Gussjönoret, Höga Kusten

4 Responses to Gussjönoret – en förförisk idyll!

  1. Emma Nordin Larsson skriver:

    superskoj att få se dig på lite bilder, personligare och ja… bara trevligt måste jag säga 🙂

    • lindasaltin skriver:

      Tack Emma, kul att du tycker det :). Men framför allt vill jag ju skildra vanliga människor i Höga Kusten och alla vackra miljöer som finns runt omkring oss här.

      Mvh Linda

  2. Camilla Svensson (Melllansel) & Helena Mörby(Angered-Göteborg) skriver:

    Hej! Vi är två halvsyskon som tycker det är härligt med sommar snart… Vi gillar båda två att dansa och vill att ni ska boka ett MYCKET BRA BAND SOM HETER BHONUS OCH KOMMER FRÅN GÖTEBORG!!
    SNÄLLA, BOKA DETTA BAND, DOM ÄR JÄTTEBRA OCH DRAR MYCKET PUBLIK VART DOM ÄN SPELAR!!!
    Hör av er till http://www.ybm.se och prata med deras bokare!!

    Mvh Camilla & Helena

  3. repair service Professionals

    Gussjönoret

Lämna en kommentar